Visite, rust, een leuk feestje, goed vooruitzicht! - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Marjolein - WaarBenJij.nu Visite, rust, een leuk feestje, goed vooruitzicht! - Reisverslag uit Kalmar, Zweden van Marjolein - WaarBenJij.nu

Visite, rust, een leuk feestje, goed vooruitzicht!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 Maart 2009 | Zweden, Kalmar

Hej, Hej (betekent hallo in het Zweeds) lieve mensen!

Weer even een berichtje uit Kalmar!
Vorig weekend was het weer eens tijd voor visite! Mijn tantes Jacqueline, Liedy, Ans en mijn nicht Leonie kwamen mij opzoeken om ook eens iets te ervaren van het mooie Zweden.

Wat ze vooral hebben ervaren is dat het Zweedse shoppen goed te doen is, verder hebben we heerlijk gekletst, lekker gegeten, de glasfabriek bekeken en vooral een heel gezellig weekend gehad! Ik vond het heel leuk om weer lieve mensen uit Nederland op bezoek te hebben, het was een top weekend, nogmaals bedankt!

De rest van de week stond in het teken van rust; ik had deze week geen school, dus weinig te doen. Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met opdrachten voor de Pabo in Hengelo en verder vooral genoten van geen verplichtingen hebben. Ook heb ik me weer een aantal uurtjes uitgeleefd in de sportschool; weer een nieuwe ontdekking! Vattenworkout; een work out in het water (vatten in het zweeds), echt super fanatiek en erg leuk! Vooral de muziek van o.a. de vengaboys en veel rock&rol was erg leuk!

Gisteren was het weer eens tijd voor een feestje! Via, via waren we uitgenodigd op een feestje van een jongen die jarig was. Ik vond het eerst een beetje vreemd om naar een feestje te gaan van iemand die ik niet eens kende maargoed, ach waarom ook niet! Ik moet hier toch genieten van de dingen die ik normaal niet zal doen; dus gewoon doen!

Samen met Mirthe en Marli ben ik naar de andere kant van de stad gefietst en aangekomen bij het appartementen complex zagen we al dat er boven een feestje aan de gang was. Nou daar stonden we dan; we kenden niemand, hadden niet eens een verjaardagscadeau maargoed er was ons vertelt dat dat allemaal niet nodig was! Dus maar naar binnen.
Het feestje begon met het echt Zweedse gebruik; de schoenen uit voordat je ergens binnen komt! De hele gang stond vol met ik denk wel 30 paar schoenen. Dus daar gingen we dan op onze sokjes naar binnen op een feestje…charmante verschijning!

Binnen gekomen kwamen we al een aantal bekenden tegen. Een aantal andere internationale studenten maar verder waren er vooral veel onbekenden. Het bleek dat de jongen Turks was en daarom had hij ook een hele tafel vol met overheerlijke Turkse gebakjes en snoepjes! Heerlijk!

Er hing een hele gezellige sfeer; op een slaapkamer zat een jongen gitaar te spelen en een meisje te zingen; al snel raakte de slaapkamer vol en verplaatste het optreden zich naar de woonkamer. De tafel met hapjes werd aan de kant geschoven en er werd een dansvloer gecreëerd. De combinatie van vriendelijke, hartelijke, Zweedse en Turkse mensen maakte het tot een gezellige sfeer. De aanvulling van gitaarmuziek, zingende, klappende mensen en de aanvulling van iemand die speelde op een mondharmonica maakte het tot een onvergetelijk feestje!
Erg bijzonder zo’n feestje, je kent niemand en al snel bleek dat er meer mensen waren die niemand kenden. In Zweden blijkt dit nl. best normaal te zijn om gewoon maar op een feestje te komen en samen met de Turkse gastvrijheid is dit een perfecte combi voor een leuke avond waarop je veel nieuwe mensen leert kennen.

Met een Zweeds meisje en een Turkse jongen zijn we vervolgens naar de stad gefietst en hebben we nog 2 uurtjes gedanst in de discotheek; the Palace. Ook dit was erg leuk!
Het leukste moment was wel het horen van de vogeltjesdans..hahah jaa in Zweden..Silvie ongelofelijk hè ;)..dus we zijn samen met de Zweden maar even helemaal los gegaan op de vogeltjesdans..alhoewel ze ons wel een beetje vreemd aan keken. Kortom een erg leuke avond.

Deze week staat er iets bijzonders op het programma: WE GAAN NAAR LAPLAND!

a.s. Donderdag 19 maart is het dan zover om 5.00 uur ’s ochtends vertrekken we met de trein naar Göteborg. Vervolgens stappen we daar om 9 .00 uur ’s ochtends op de trein naar het hoge noorden, waar we vervolgens vrijdagochtend aan zullen komen in Kiruna.

Hier staan o.a. een hondenslee tocht, een tocht op een sneeuwscooter, het bezoeken van een echte rendier boerderij van de Lappen, het ijshotel bezichtigen en hopelijk het zien van het noorderlicht op het programma. Een super goed vooruitzicht dus. Ik heb er erg veel zin in!

Tot zover mijn bericht, ik ben best trots op mezelf, ik leer het nog wel een ‘best’ kort bericht schrijven.

Heel veel liefs vanuit Kalmar, en volgende week horen jullie over mijn belevenissen in het hoge noorden!

Xxxliefs Marjolein


  • 15 Maart 2009 - 15:44

    Nadieh:

    Super leuk verhaal weer! Ook erg vet dat je naar Lapland gaat, heel veel plezier!

  • 16 Maart 2009 - 11:34

    Lauraa:

    De vogeltjes dans?? Wat stoer.. Doet me toch een btje denken aan die avond in dat kroegje in Zambia: Champioooooooneee :P
    Heel veel plezier in Lapland en we komen al bijna.... :D
    Liefs

  • 16 Maart 2009 - 13:25

    Rita:

    heey Marjolein, je hoeft niet trots te zijn op zo'n kort berichtje, doe mij die lange verhalen maar. ha ha.
    Ontzettend veel plezier in Lapland en we lezen wel weer.
    groetjes van de Teppies van de spanjaardsdijk.

  • 17 Maart 2009 - 14:23

    Pam:

    Hej Lieve marjolein!

    bedankt voor je berichtje op me site!
    Het weer is bij mij stukke zonniger en warmer als bij jou, maar zweden is vast heel mooi!

    Geniet jij ook nog van je tijd (44 dagen zijn zo voorbij :O )

    LIefs vanuit het warme Zuid - Afrika!
    Pam

  • 20 Maart 2009 - 09:29

    Sander:

    Hey Marjolein!

    Heel erg veel plezier in Lapland, ik ben erg benieuwd wat je er van vind! en ik hoop dat je het Noorderlicht te zien krijgt.

    Groeten!

  • 25 Maart 2009 - 21:33

    Milou:

    Ja beetje opschieten met je verhaaltje he;)
    haha het was zeker een heel gedoe met als die belevenissen, maar denk wel leuk om de lezen door de mensjes!!
    hahah groeten van je bovenbuuf!!

    Ga nu gtst kijken en het 6de zintuig:D
    Tot morgen!

  • 25 Maart 2009 - 21:55

    Inge Marissink:

    vet majo!!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Studeren op de universiteit van Kalmar in Zweden !!

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 16644

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 01 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: